به گزارش خبرگزاری مهر مهندس جعفر ربیعی در گفتگویی اظهار داشت: "این قطارها در داخل کشور تولید می شوند و تنها بخشی از تجهیزات آنها وارداتی است و از لحاظ کیفیت و استاندارد با قطارهای جدید اروپا برابری میکنند."
وی خاطر نشان کرد: "قطارهای ابتدایی مترو فاقد کولر گازی بودند و تنها دارای فن بودند. اما این مشکل با استفاده از قطارهای جدید و مجهز به کولر برطرف شده است."
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران یادآور شد: "قطارهای متروی تهران در اصول کابردی قطار کمبودی را ندارند وتنها بعضی از تجهیزات جانبی در داخل واگنها نظیر تلویزیون و نمایشگرهای اطلاع رسانی را دارا نیستند که در آینده و بر حسب نیاز شابد نسبت به نصب نمایشگرهای اطلاعرسانی در داخل قطارها اقدام کنیم."
مهندس ربیعی افزود: "در برخی از قطارهای مترو در کشورهای پیشرفته از حسگرهایی استفاده میکنند که در صورت عدم تمایل مسافرین به ورود و یا خروج دربها باز نمی شوند و به این صورت در هنگام توقف قطار در ایستگاه تمام دربهای قطار باز و بسته نمیشوند."
وی اضافه کرد: "این سیستم به صورت هوشمند عمل میکند و در حال حاضر قطارهای ما فاقد این سیستم هستند که در صددیم تا در آینده این کمبود را هم برطرف کنیم."